tirsdag den 18. december 2012

Hæklet julekugle med ræv

Da jeg sad og lavede de ophæng, jeg skulle bruges til mit gæsteblog indlæg hos Marie. Fik jeg en idé til en hæklet julekugle.
Den vil jeg da lige dele med jer.
  
DIY Julekugle med motiv:

HUSK, at fylde fyld i kuglen inden den lukkes af. Der udover skal du huske, at trække den snor du vælger at bruge, igennem den hæklede kugle inden den lukkes af.

Nål#3 Brug den nål, der passer til dit garn.
Størrelsen vil varigere alt efter størrelsen på nålen

Start med en magisk ring med 6 fm.

1.omg. 2fm i hver m (12)
2.omg. 2fm, 1 fm i næste m (18)
3.omg. 2fm, 1 fm i de næste 2 masker (24)
4.omg. 1fm i hver maske (24)
5.omg. 2fm, 1 fm i de næste 4 m (30)
6.omg. 2fm, 1 fm i de næste 5 m (36)
7.omg. 2fm, 1 fm i de næste 6 m (42)

Det er på omgang 7, at du begynder på motivet. Start med den nederste del af motivet.
Hvor du vælger, at placerer dit motiv er ikke så vigtigt. Men prøv at undgå, at ligge det ovenpå en udtagning.

 
Det er vigtigt, at der laves et skarpt farveskifte, og her kan du bruge denne vejledning.
 
8-15.omg. 1fm i hver maske (42) På disse omgange går du videre med motivet efter tegningen.
Motivet skulle gerne være afsluttet på omg. 15.

16. omg. Hækl to masker sammen, 1 fm i de næste 6 m (36)
17. omg. Hækl to masker sammen, 1 fm i de næste 5 m (30)
18. omg. Hækl to masker sammen, 1 fm i de næste 4 m (24)
19. omg. Hækl to masker sammen, 1 fm i de næste 3 m (18)
20. omg. Hækl to masker sammen, 1 fm i de næste 2 m (12)
21. omg. Hækl to masker sammen hele vejen rundt (6)

 Sy hullet sammen med tråden og hæft ende.
 
Jeg valgte, at sy perler på næsen og øjnene. Og brugte broderigarn til, at lave knurhår.


Glædelig jul....


4 kommentarer:

  1. Wauw hvor er den kugle bare fin! Jeg skal SÅ meget lære at hækle, så de kan komme på troldegrene herhjemme næste år! Tak for DIY'en :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, du kan bruge min diy til noget... Så er det bare frem med hæklenålen ;)

      Slet
  2. Hvor er den fin.
    Du har i det hele taget mange fine og gode ideer her på bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe

      Velkommen til ;) Dejligt, at høre at du kan lide mine ting fra bloggen.. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...