onsdag den 25. juli 2012

Patchwork pude

Som jeg skrev tidligere fik jeg blod på tanden med hensyn til brugen af sy- maskine. Jeg nåede lige, at begynde på dette kommende pude projekt, da jeg i søndags var hjemme ved min mor.
Jeg startede projektet med, at gå på jagt i min mors mange stof rester og jeg endte med disse farver.


Efterfølgende blev der arbejdet med en tegning og hold da op, hvor kan man bruge lang tid på det projekt, men hyggeligt er det. Jeg endte med, at være tilfreds med dette mønster.


Husk på det kun er en skitse og derfor er udførselsen ikke så køn.
Så skulle der klippes firkanter ud, som efterfølgende blev klippet til trekanter.


Jeg samlede trekanterne i de farver de skal være, så det er mere overskueligt for mig.
Jeg nåede ikke så langt med projektet, da mit tidligere pude projekt tog en del længere tid end først antaget(er ikke så hurtig på en sy-maskine).
Men fik syet to trekanter sammen til dette resultat.


Men som i kan se er der et stykke vej endnu og har som sagt ikke selv en sy-maskine, så har taget stoffet med mig hjem og vil nu arbejde med, at få klippet de øvrige trekanter ud i de respektive farver og så må jeg booke en ny aftale med min mors sy-maskine, når det er færdig gjort.

Jeg fik også lige bekræftet, at jeg ikke har det fra fremmede, det med at starte på 1000 projekter på en gang. For da vi ledte efter mønstre til patchwork, fandt min mor et tæppe hun var startet på da jeg var hel lille. Så hun gik straks igang med at sy videre på det, det er jo heller ikke 28 år siden der sidst blev syet på det :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...