tirsdag den 10. juli 2012

Hæklet pyntepude

Jeg har før arbejdet med puff stitch og synes de giver et rigtig fint mønster, og så havde jeg lige en pude liggende, som jeg tænker at bruge dette betræk til.

Min plan er, at lave forsiden med puff stitch og så sy det hæklede stykke på et stykke stof, så bagsiden og under det hæklede stykke bliver af stof. Men så langt jeg er langt er jeg slet ikke endnu.

Jeg har startet med at hækle det antal luftmasker der passer til den længde puden har og så lige lidt flere, så der er lidt sømrum at bruge af.
Når jeg laver mine puff stitch, slår jeg om indtil jeg har 7 løkker på nålen, så mine puff stitch fylder lidt. Når jeg skal vende arbejdet vender jeg med 2 lm.

Jeg har valgt, at bruge nål 3,5 og rosa garn fra Søstrene grenes.

Hvis du ønsker, at lave puff stitch og ikke ved hvordan så prøv at se denne vejledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...