lørdag den 28. juli 2012

Hæklet frugt/æble

Som man kan læse rundt om på diverse blogge, så er det yderst populært, at lave hæklet "legemad". Det findes i form af diverse kager, grøntsager, frugter m.m. Det er kun fantasien sætter grænser, og jeg er hel vild med dem. Så nu måtte jeg da også med på den dille ;)


Jeg fandt i går en opskrift på dette lille æble og det er meget lille ca. 4 cm i højden, så synes egentlig godt det må være lidt større.

Jeg har brugt nål 3, og garn svarende til det. Jeg fandt det i min store kurv med rest garn.

Det er også det hel rette argument for, at gå i gang med at lave hæklet legemad, man få nemlig brugt nogle af alle ens garn rester.
Jeg har derfor planer om, at jeg her i weekenden forhåbentlig får lavet en lidt større udgave. Når jeg har gjort det så ligger jeg begge opskrifter ud til jer.

Jeg kan meget godt lide, at der skabes en lille fordybning der hvor stilken sidder på æblet. Jeg ved ikke om det er så tydeligt på billedet.






Det samme er gældende i den anden ende af æblet, så jeg skal bare have lavet en lidt større udgave, så er det efter min mening helt perfekt.













Opskriften på denne udgave og den større udgave

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...