onsdag den 23. januar 2013

Inspiration fra blogland..

Noget af det første jeg gør om morgenen er, at tænde computeren og tjekke min læseliste herinde i blogland.
Det vrimler med skønne blogs fyldt med kreativitet. For et par dage siden faldt jeg over dette indlæg hos *En elefant* Hun havde lavet en ko ud fra Maja Hansens bøger med hæklede dyr.
Jeg er selv ejer af disse bøger og har også tidligere lavet ting ud fra dem, men det er læææænge siden.

Den hæklede ko, var lavet så den både kunne bruges til rangle samt ophæng. Det gav mig lige lyst til, at finde bogen frem fra hylden. Jeg er nu gået i krig med et lille projekt.

Min veninde skal til sommer have barn nr. 2 og i den forbindelse er Maja Hansens bøger oplagte, da de er fyldt med skønne dyr.

Min tanke er at lave 5 forskellige dyr til en uro. Jeg er allerede færdig med det første som er denne lille gris.
Jeg har senere fjernet dens næsebor, synes den var sødere uden.
En lille gris med en lille hale ;)
Det der er så fantastisk med disse små dyr er, at selvom man laver to efter samme opskrift vil de alligevel få deres helt eget udtryk/personlighed.

En mindre spændende ting ved dette projekt er monteringen af alle de små dele, jeg har derfor ved dette projekt valgt, at taget det lidt ad gangen. Det betød at det ikke var alle delene der skulle sys på til sidst, og det virkede egentligt okay.....

3 kommentarer:

  1. Ja de er frygtelig at montere, har lavet nogle til en der fik barn sidste år.

    Glæd dig til koen haha for bare yveret er i fem dele.

    SvarSlet
    Svar
    1. puhha det lyder som lidt af et arbejde med koen og den skal jo helt sikkert med, så jeg har da lidt at se frem til ;)

      Slet
  2. Det lyder som en rigtig god ide at lave 5 små dyr.

    Jeg er absolut heller ikke fan af monteringen af amigurumier...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...