onsdag den 13. februar 2013

Projekt strikket cape med bladmønster

Jeg købte på Håndarbejdsmessen garn til, at lave en poncho. Jeg var sikker på, at det ville være en stor udfordring, at få den lavet. Da jeg jo stadig er ret grøn inden for strikke-verdenen.
Jeg måtte da også pille op et par gange, men derfra gik det som på skinner og nu ligger den her og er færdig til brug :)


Det er første gang jeg strikker med rundpind mine nye KnitPro pinde.... Og det var faktisk nemmere end jeg havde forestillet mig.

Jeg har brugt lidt under 300 g garn og den passer. Jeg var nemlig bange for, at den ville blive for lille. Jeg strikker ret stramt.

Opskriften har jeg fundet i bogen: Strik.... ponchoer capes tørklæder sjaler. Der ofte kan købes i større supermarkeder til ca. 75 kr.



4 kommentarer:

  1. og karakteren er da helt klart 12

    top karakter til dig for den ser da rigtig flot ud af at du skriver du er nybegynder

    vild flot cape

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot :) Det ligner da ikke en begynders stikke evner :)
    Jeg fandt faktisk herind pga et fint hæklet tæppe i zpagetti garn du har lavet, men så besluttede jeg mig for at kigge nærmere på din blog :) Du laver nogle rigtig fine ting :)
    Mvh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er da dejligt at høre :) Du skal være velkommen tilm, at kigge rundt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...