søndag den 21. april 2013

Hængepartier...

Dem har jeg mange af.. men nogen gange tror jeg også, at det kan være en fordel at lade projekter ligge på hylden for en tid. Det har det i hvertfald været for mig, ved dette projekt.
Jeg har længe været i gang med, at hækle en rund pude efter denne opskrift. Jeg har dog pillet op RIGTIG mange gange, da jeg synes at puden begyndte at krølle sammen. Efter flere mislykkede forsøg røg "puden" i kassen med gemme-projekter. 

Jeg havde egentlig glemt "puden", indtil jeg tilfældigvis fandt den i forbindelse med noget helt andet. Jeg har i mellemtiden været på to forskellige kurser med Sidsel Sangild, og her fandt jeg ud af, at der er flere måder at trække garnet igennem maskerne på. Den måde jeg normalt bruger, er rigtig god til, hvis man ønsker at hækle stramt f.eks. ved figurer. Her slår man garnet om nålen oppefra tager garnet igennem masken.

Hækle stramt, sådan her.

Laver man beklædningsgenstande, så er det bedre at bruge en anden måde - Den, som de fleste bruger, men da jeg er lidt selvoplært fandt jeg ikke denne naturlig. Ved den metode slår man garnet om pinden nedefra og igennem masken.

Hækle løst, sådan her.
Jeg besluttede mig for, at prøve den anden metode til min pude og det virker!!!! Puden krøller ikke særlig meget i forhold til tidligere, så nogen gange er det ikke så dårligt, at lægge et projekt på hylden for en tid.

Et smugkig på puden:

 


2 kommentarer:

  1. Tak for oplysningen med de forskellige måder at hækle på, det har jeg aldrig tænkt på før:-)
    Hilsen Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kan bruge det til noget. Jeg havde heller ikke skænket det en tanke, at det kunne have en betydning, men det kan det ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...