lørdag den 13. april 2013

Hæklet abe.... Stor hæklet abe

Nu kan jeg endelig vise det frem, jeg har arbejdet på de sidste mange aftener...

Nemlig denne seje gut....
Jeg fandt opskriften gennem en facebookgruppe. Jeg har lavet et par ændringer/små justeringer, og de vil være at finde nederste i indlægget.



 Aben er lidt over 50 cm høj..

Der var ingen længde på halen i opskriften, så jeg hæklede min efter, hvad jeg selv synes var passende.

Her finder du opskriften på denne abe. - opskriften er på engelsk.


Mine ændringer/tilføjelser til opskriften:

Jeg valgte, at lave omg. 12 og omg. 25 to gange og skiftede farve ved udgangen af den første omg. 12.

Jeg valgte, at lave benene længere til omg.47

Jeg valgte, at armene skulle være længere til omg.46

Jeg har været MEGET i tvivl om, hvorvidt jeg skulle nedskrive mine øjne på aben.
Det er ingen hemmelighed, at de er inspireret af Charlotte fra Bad Monkey's mange skønne figurer. Jeg har ikke selv købt nogen af de opskrifter, hvor hun bruger øjnene, så jeg har ikke kopieret dem. MEN idéen stammer helt klart derfra. Jeg vil ikke have det hængene på mig, at jeg videregiver hendes opskrifter. Jeg er derfor endt ud med, ikke at nedskrive min udgave af øjnene. 

Jeg vil derfor henvise til hendes mønstre.

Jeg håber I kan forstå min beslutning... 





11 kommentarer:

  1. Hvor er han altså fin! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Line.. Jeg er også selv ret glad for ham ;)

      Slet
  2. Hejsa!

    Fed blog du har dig Og sikke en sød abe!

    - har tilmeldt mig som fast læser :)

    http://marollebergstroem.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, det er jeg da glad for du synes ;)

      Velkommen til ;)

      Slet
  3. Han er skøn. Fandt opskriften gennem dig og har nu lavet en version med tøj på. Tak for inspiration :) Rosa fra garnkusserne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rosa... Jeg så godt din udgave via IG, han blev så fin :) De får et skønt udtryk når man giver øjnene liv :)

      Slet
    2. Og mange tak for linket ;)

      Slet
  4. Hej Carina - hvilket garn har du brugt, og hvilken størrelse hæklenål?
    Er helt vild med ham og min datter MÅ da have sådan én :D
    De bedste hilsner, Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt garn fra søstrene grenes, men dobbelt garn og så har jeg brugt nål 4. Jeg er sikker på din datter vil blive glad for sådan en ;)

      Slet
    2. Hej Carina :)

      Tak for info - jeg var faktisk i søstrene grene den anden dag for at købe garn - for havde i mellemtiden regnet mig frem til at det kunne passe med dobbelttråd i deres garn.
      Men de havde desværre ikke i de farver jeg gerne ville have, så prøver i stedet med Drops' Paris med en nål 4 og håber det så bliver tæt nok.

      Men tak for tilbagemeldingen, og hold nu op hvor skal jeg snart lade være med at kigge på din blog, for bliver så inspireret, og hvordan skal jeg dog nå at lave alt det jeg gerne vil prøve at lave?!?! ;-)

      Slet
  5. Hejsa. Linket til den originale opskrift henviser til en japansk/kinesisk underlig side? :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...