tirsdag den 15. april 2014

Hæklet kanin med et pift af broderi

Jeg bliver ofte imponeret når folk blander forskellige teknikker eller materialer.
Det var også derfor jeg stoppede op, da denne opskrift dukkede frem på Pinterest. 

Jeg er vild med idéen om, at man kan blande hækling og broderi i samme værk. Jeg tænker nu, ja selvfølgelig, det er jo oplagt, hvorfor havde man ikke selv tænkt på det tidligere.



Jeg lagde i går et billede op på Instagram af kaninen og på trods af, at det på det tidspunkt var et proces billede, så er det nok mit mest liked billede. 

Opskriften fandt jeg som sagt på Pinterest, og hvis man ikke allerede har en profil der, kan jeg kun anbefale det. Det er et fantastisk sted at få inspiration til ALT mellem himmel og jord.



Selve grundopskriften skal man købe, den kan købes her til en pris på ca. 42 kr.
Påsketemaet (kaninørerne, halen) og broderi-mønstret kan hentes gratis her.

16 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin. Elsker også Pinterest.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er også en fantastisk opfindelse :)

      Slet
  2. Hvor er den bare skøn. Blev øjeblikkeligt inspireret, da jeg i går så billedet på IG, må vist selv forsøge mig med et lignende projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre at jeg har været med til at inspirere dig ;) Glæder mig at se hvad du finder på :)

      Slet
  3. En fantastisk kanin med flere håndværk.
    Den er rigtig sød og måtte gerne pynte i min sofa:-)

    God påske.
    Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord Tina :) Du må også have en rigtig god påske :)

      Slet
  4. Hvor er den bare super sød! Jeg har set flere steder hvor man kombinerer broderi med hækling. Men tror aldrig jeg har set det på en dukke. Den er virkelig blevet god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg havde heller ikke set det før og jeg tænker at det ikke er sidste gang jeg vil kombinere de to ting ;)

      Slet
  5. Jeg ved ikke... men der er altså et eller andet virkelig fantastisk over det design - og udførelsen er der heller til at sætte en finger på. Hvor er du god! Jeg har aldrig kombineret hækling og broderi - men selvfølgelig skal det prøves!

    SvarSlet
  6. Den er altså virkelig sød, og broderiet passer rigtig godt til kaninen.

    Pinterest er en fantastisk opfindelse! Jeg må lige se, om jeg egentlig følger dig derinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak ;)
      Jeg kunne slet ikke være uden pinterest ;) Du skal da være så velkommen :D

      Slet
  7. Det er virkelig en skøn serie lalylala.
    jeg har ikke selv lavet en endnu, men vil gerne i gang.

    Kan man vippe hatten af dukkerne?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er rigtig søde og der er så mange :) Med hensyn til hatten, burde man ikke det da den ikke bliver syet til hovedet, men sidder fast ved halsen. Men jeg kan ikke på min da jeg hækler meget stramt og jeg tror også at det med tiden vil blive lidt løst i det, men det er jo en smagssag :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...