tirsdag den 8. januar 2013

Om drømme, børn og tanker...

Jeg ved ikke om i kender det, men nogen gange er det en hel lettelse, at genkende egne følelser hos andre mennesker... Så er det ikke én selv der er hel rundt på gulvet og helt forkert på den. For når andre og helt fremmede mennesker også har det på HELT samme måde som os, så er det måske helt okay at tænke og føle sådan?

Det jeg skriver om giver måske slet ingen mening, men det drejer sig om Kanal  4's program: Baby Klinikken og om de par der deltager. Deres tanker, følelser, drømme og ikke mindst alle de fysiske undersøgelser m.m. de går igennem, dem kender jeg og desværre alt for godt- ligesom mange andre danske par.
Jeg synes, at det er et rigtig godt program på trods af mine tvivl i starten. Jeg vidste ikke om jeg havde brug for, at se det. Men jeg gav det en chance, og jeg er blevet så positivt overrasket. Jeg synes selvfølgelig ikke, det er rart at vide og se, at andre oplever de samme ting som vi gør. Men det er rart, at se vi ikke er de eneste der går disse ting igennem og vi er ikke de eneste med de følelser, drømme og nederlag.

For uanset, hvilken fantastisk støttende omgangskreds man er i besiddelse af, så er det efter min mening dem umuligt, at sætte sig ind i ens situation med mindre de selv har stået i det samme. 

Det var lidt tirsdagstanker fra mig til jer....

7 kommentarer:

  1. Jeg så alle de tilgængelige afsnit på nu.tv forleden. Det er en fantastisk serie. Jeg har mange omkring mig der bare vupti er blevet gravide, så jeg syntes, at det var fantastisk at se noget om, hvordan det er når det er svært. Jeg føler mig bedre forberedt, hvis jeg skulle ende med at stå i den situation.

    SvarSlet
  2. Det kender jeg så godt efter 1 år i IUI.
    Jeg SKAL se programmet hver tirsdag.
    Nu ser jeg frem til på tirsdag, hvor vi endelig skal til forsamtale ( IGEN efter en SA og nu nyt behandlingssted.)
    Synes tiden er voldsom lang i disse dage.
    Jeg krydser for at lykken snart tilsmiler jer, så vi kan lave en masse dejlige børn <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender alt for godt det med ventetiden, håber da i har fundet et godt sted, der kan hjælpe jer videre.Det er utrolig vigtigt at det er et sted, hvor man har tilid til dem.
      Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan det må være at opleve en SA. Da jeg aldrig har prøvet det. Men det må være SÅ utrolig hårdt, når man er så tæt på at få ens højeste ønske opfyldt :(
      Håber det giver en masse positiv energi når i starter op det nye sted :)
      Vi har indtil videre været igennem 3 reagensglas forsøg, 2 fryse forsøg og burde egentlig skulle videre til det private, men fik endnu et reagensglas, som vi venter på at skulle i gang med.
      Så er hel med på idéen om, at der skal laves en masse børn ;)

      Knus og tanker fra mig til dig ;)

      Slet
  3. Selvom jeg på ingen måde kan sætte mig i jeres sted, ønsker jeg jer alt muligt held og lykke! De bedste tanker herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Marie, det er altid godt med lidt held ;)

      Slet
  4. Ja der er simpelthen ting livet ikke kan være bekendt!
    Jeg læste også lige dit indlæg ved give awayen og
    jeg håber 2013 vil giver jer mange flere glæder end sorger :-)
    Mange tanker fra Frk. Hansen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...