onsdag den 16. juli 2014

Broderier med betydning

Jeg elsker loppefund.. Jeg kan bruge timer på, at rode i diverse kasser m.m og når så en skat (ifølge mig) dukker op, så bliver dagen fuldendt. 


Denne bog fandt jeg i den lokale genbrugsbutik og det er desværre ikke så tit jeg støder på håndarbejdsbøger i disse butikker - tænker de gamle damer indebag disken beholder dem selv ;)



Jeg var heldig for gamle kinesiske broderier var ikke noget for damerne ;)

Jeg synes, at der er noget spændende og mystisk over de forskellige tegn og samtidig er det lidt hyggeligt, at hvert et tegn har sin egen betydning. 

Jeg har allerede broderet et par stykker fra bogen, og der skal nok komme mange flere.


12 kommentarer:

  1. så heldig ;-) Held og lykke med broderierne

    SvarSlet
  2. Sikke et fund! Glæder mig til at se, hvad du får lavet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også at jeg var lidt heldig ;)

      Slet
  3. Jeg ÆLSKER også gamle håndarbejdsbøger. Især broderi-slagsen. Det er et totalt kup, du har gjort dig. Jeg glæder mig til at snige mig til et kig i den en dag.

    SvarSlet
  4. Lækker skat du har fundet i genbrugen.
    Jeg roder også altid gamle håndarbejdsbøger og blade igennem hver gang jeg er i en genbrug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og der er så mange skønne ting at finde i genbrugsbutikker :)

      Slet
  5. Tillykke med dit loppefund:-)
    Det er da en fin bog, jeg elsker også sådanne fund.

    Du som er så kreativ må smelte i den danske sommer varme, så jeg kan anbefale dig at prøve min datters opskrift på sorbet is, bedre end dem som kan fås i byen:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/07/hjemmelavet-sorbet-is.html

    Nyd det.
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Tina glæder mig også til at lave flere ting fra bogen.

      Slet
  6. Jeg tror, at du har ret i, at damerne i genbrugsbiksene selv køber de lækre krea-bøger ;-)

    Hvor er det et fint eksemplar, du har fundet!

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi... Jeg er også rigtig glad for den ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...