tirsdag den 6. august 2013

Endnu en hæklet dukke

Denne gang blev det en drenge dukke...



Jeg har også med denne dukke taget udgangspunkt i denne opskrift. Men har tilføjet en del ændringer, så det kunne komme til, at ligne en drenge dukke.

Håret var et kapitel for sig selv. Jeg havde lagt mit hovede i blød for, at udtænke den bedste løsning til afro-hår.
Jeg havde bl.a. puff stitches i mine tanker. Men da det skulle afprøves var den bedste løsning, efter min mening, at lave lm rækker med to fm i hver, i den ønskede længde.
Når man vælger, at begynde på projekt hår vil jeg helt klart anbefale, at man har god tid for..... det tager laaaang tid ;)
Men jeg er tilfreds med resultatet og så er tiden jo givet godt ud.


Dukken er hæklet med nål 4,5 og garnet er fra Søstrene Grenes.

Tøjet til dukken er ikke lavet udfra noget opskrift, men ud fra hovedet og ved, at prøve mig lidt frem. 
Skoene er ud fra samme opskrift som den oprindelige dukke. Jeg har bare ændret lidt i den, så den kom til, at se lidt mere drenget ud..



 
 

9 kommentarer:

  1. waaaaaaauuuuuuwwwwww hvor er den bare cute <3.
    Du er simpelthen fantastisk til det der hækleri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Lene ;) Tusind tak..

      Slet
  2. Ej hvor er den bare god! Er vild med den.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Er det nogle du sælger?? :0) Den er rigtig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Da det ikke er min egen grundopskrift tror jeg ikke, at jeg må sælge produkterne, desværre...

      Slet
  4. Er det nogle du sælger?? :0) Den er rigtig fin.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...