mandag den 4. juni 2012

Hæklet nålepude

Jeg manglede en nåle pude og så dukkede denne opskrift heldigvis op.

Hækl nål 3

Slå 6 lm op og lav en ring i sidste maske.
Lav 12 fm i ringen og saml med en km.
Herefter *2fm i samme maske og 1fm i næste* udføres omgangen ud.
Næste omg. *2 fm i næste maske og 1 fm i de næste 2 masker.*
Næste omg. *2 fm i næste maske og 1 fm i de næste 3 masker*
Denne fremgangsmåde fortsættes ind til den har den størrelse man ønsker.

Jeg havde 10 masker mellem hver udtagning, men jeg hæklet også ret stramt, så det er en vurderingssag.

Der skal hækles to af disse.

Når man har hæftet ende på begge sekskanterne, skal de hækles sammen med fm, dette gøres ved at sætte dem sammen vrang mod vrang. Inden man når hele vejen rundt fyldes den med fyld.
Jeg har brugt dukkefyld fra Stof 2000

Jeg valgte, at sy en stor knap på i toppen. Det lilla garn der løber fra midten og ud til hjørnerne er sat på til sidst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...