mandag den 11. marts 2013

Hæklet tæppe med Kauni

Noget af det første jeg kastede mig ud i var, at hækle et tæppe med Kauni. Jeg brugte denne opskrift, men mine lapper krøllede på en lidt underlig måde. Jeg slog det hen og tænkte, at det nok ville rette sig ud, når det blev hæklet sammen. Men det blev ikke godt.. Jeg nåede heldigvis, at stoppe inden det blev færdigt :)

Jeg faldt derfor over en anden opskrift på disse lapper og den ligner meget den anden. Men det gode ved denne er, at lapperne ikke krøller sammen.


Jeg hækler lidt på lapperne i perioder, og jeg er endnu ikke hel sikker på farve sammensætningen. Jeg skal med sikkerhed have disse farver med i tæppet, og udover dem skal der også bruges en grå. Men om der skal endnu en farve med, ved jeg endnu ikke.

Jeg vil hækle lapperne sammen med en sort. Min egen personlige deadline for projektet er til efteråret, så der er lidt tid endnu :)

Opskriften på lapperne har jeg fundet her på Pinterest. Den er godt nok på engelsk, men ret nem at oversætte. Jeg har dog valgt, at lave en omg. med 1 fm i hver maske og i hjørnerne har jeg lavet 2 fm, 1 lm, 2 fm.




2 kommentarer:

  1. Spændende projekt :-)
    -kan det tænkes at du hækler lidt for stramt, og at det er med til at få firkanterne til at krølle?
    Vil glæde mig til at følge dig fremover :-)
    KH. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne meget vel være, at jeg hækler for stramt og det er grunden til de andre krøllede. Jeg hækler nemlig ret stramt... Men jeg havde bare ikke samme oplevelse, når jeg hæklede i bomuldsgarn?
      Jeg er stadig glad for, at jeg ændrede over til den anden opskrift, for her har jeg ikke problemer med at de krøller :)

      Og velkommen til ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...