tirsdag den 17. juli 2012

Granny stripes tæppe

Der bliver hæklet og hæklet og hææææklet og jeg føler alligevel, at jeg ingen vegne kommer med mit granny stripes tæppe. Men det er nok fordi jeg efter få rækker bliver træt af, at hækle det samme og det samme. Jeg bliver aldrig færdig med den indstilling, så derfor har jeg brugt min tid på, at komme et lille skridt tættere på målet - nemlig et færdigtgjort tæppe. Jeg er stadig ret glad for min farve-sammensætning (det er jo så meget heldigt)
Jeg vil tro, at jeg ca. mangler halvdelen for at tæppet har den længde jeg ønsker, så der er ikke andet at gøre end, at tage sig sammen og hækle der ud af ;) Garnet er fra Søstrene Grenes og opskriften kan findes her

4 kommentarer:

  1. Buer det stadig? Jeg er også igang men det buer og jeg orker ikke starte forfra......

    SvarSlet
  2. Hejsa, nej mit tæppe buer ikke længere. Men jeg er sikker på, at det ville have gjort det, hvis jeg havde fortsat. Jeg opdagede, at jeg havde lavet en fejl helt nede i starten af tæppet. Jeg havde kun sprunget en maske over i stedet for to og det var det, der gjorde at tæppet lavede buen.
    Jeg kan godt følge dig med hensyn til, at skulle starte forfra igen, men er det samme fejl, tror jeg desværre at tæppet vil fortsætte med at bue...
    Håber du finder en løsning på det.

    SvarSlet
  3. Jeg tog konsekvensen lige efter jeg havde skrevet til dig og startede forfra. Tror jeg havde startet det for stramt. Nu s det ihvertfald bedre ud:)

    SvarSlet
  4. Det var godt du fandt en løsning og selvom det er surt at starte forfra, tror jeg man til sidst er mere tilfreds med resultatet.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...